Löpning uteblir??

tilde

Tilde är lugn och harmonisk hemma igen. Konstant trött och nästan lite hängig.
Är det tecken på dräktighet?

Ännu har hon inte börjat löpa igen, vilket alltså är
positivt.

Tycker mig känna att boopisarna är lite svullna, men det är kanske inbillning...
eller önskan. Du får hjälpa mig kolla Andreas, så jag har någon att diskutera med!

Tänk om...jag blir så lycklig ifall lilla Tildas skall ha källingar till jul!!!

Tilde

Something's going on...in the neighbourhood!

Filur
Något händer där ute!
Måste veta vad som pågår!
Svansen burras upp ifall inkränktarna kommer nära!
Jag vill ut och försvara mitt revir!

Filur

Kanske jag ser bättre från fönstret i finentrén

fönsterittning

fönstertittare

Utsikten från flipperspelet är relativt bra!

fönstertittare

fönster

Är du en fönstertittare, Tilde?

fönstertitt

Typiskt. Missade jag nu ännu en catfight!

Honey, I'm home!

TildeTilde äntligen hemma!

Nu är allt som vanligt.

Tilde

Tilde

Kela lite?


Husse Andreas

Husse

Kommer du ihåg den där natten, Tilde?
Första natten hos oss i lägenheten,
när jag gick upp mitt i natten och såg
dig liten och ängslig sitta på matten vid
tv.n och längta efter lite kel.
Vi hittade varandra direkt!


Husse Andreas Adamsson

Allergisk mot katter (och hund...),
men offrar sig för sin kärestas högsta
önskan och går på allergimedicin året
runt för att kisen skall få vara hos oss!

Ålder: 28 år (FÖDELSEDAG 28 juni 1978)
Familj: Sambon Maria och hunden Nalle
Bakgrund: Hässleholmspåg till Anita och Kenneth Adamsson
                    Två syskon, Anette och Linda

Övrigt: Nätverkstekniker på Högskolan Kristianstad, 
            mode- och träningsintresserad


Matte Maria

maria.lj@kund.biknet.se

Matte Maria Ljungberg
Älskar katter!
Ålder: 27 år FÖDELSEDAG 24 april, 1979
Familj: Sambo med Andreas Adamsson, hunden Nalle (golden retriever)
Bakgrund: Tyringetös(Töjringe...) till mamma May-Lis och Svenne Ljungberg,
                    med rötter i VITTSJÖ precis som Fredrik Ljungberg.....
Övrigt: Juridikexamen,  numera eget företag Juristfirman Maria Ljungberg
            (franschisetagare-. Swedbank Juristbyrå i Hässleholm) Deltid...

            Läser även heltid på Högskolan Kristianstad till gymnasielärare
            svenska och engelska

Min lilla kise Mysan är i mitt hjärta för alltid!

Tack för att du kom in i mitt liv Tilde!


You are my sunshine!

gun tilde

Tilde följer solen vart hon än befinner sig.
Här drömmer hon sig bort i fönstret hos Gun.

Kompisar hos Gunsan

Alla nio katter (Niklas, Charlie , Mysan, Sassa, huskatten, Elsa, Happy,
Amigo och Amanda) är inte fångade på bild ännu. Det kommer...
gun mysan

Mysan
Född: 2000 ? 6 eller 4 år
Färg: Blåcremeblåsköldpad
Namn:Bluewave Birst lady wan Breethe (Holländskt ursprung...)

Dräktig. Planerad nedkomst i början av november.
Hon är en av de sötaste katterna jag någonsin sett, men det är ju inte
så konstigt. Hon heter ju Mysan...

gun amigo

Amigo
Född: 12 veckor sedan...
Färg: ...(uppdateras...) silversvartsmoke...
Namn: Borglindens silver Amigo

Happy och Garfields kattunge uppvuxen hos Gun.
gun amigo

Amigo är nu ca 12 veckor och har blivit en riktigt stor krabat och växt
om sin syster. Han är numera så tung om gumpen att han drar ner
stolsdynan vid försök att hoppa upp på köksstolen.

Gun Sassa

Sassa
Ålder: 9 år i november
Färg: BRI a (blå)
Namn: Granhälls Blue Vaxböna
Kastrathona
Aldrig ett draget cert!

Nyligen åsamkats av ett sträckt ledband och måste vila i några veckor.
Det göres som synes bäst på köksbordet!!

charlie badrum7

Charlie- the loverboy

Född: 2005-04-03
Färg: BRI ns 24 (svartsilverspotted) 62 orangeögd
Namn: Borglinden Silver Charlie

Tildes visning av Gunsan's place

Hos Gun Hall är man alltid lika hjärtligt bemött. Tilde har trivts super och
ville inte alls hem. En liten rundvandring gjordes när jag kom dit den 17 okt.
gun maria

Köket är samlingspunkten för både katter och personer på besök.
Gun sitter gärna vid köksbordet, tar en cigg och pratar i telefon med alla
som ringer.

gun tilde äter

Maten smakade viss gott även borta. Tilde har dock slankat sig lite på
sin parningsresa. Kanske lite stress och kanske för att vara fin inför Charlie?

gun tilde

Kul att hoppa upp och kolla läget i köket

gun tilde

Här är ALTANEN matte, här gillar jag verkligen att vara.

gun tilde

Ha, den musen fick inte det lätt. Lite lek är aldrig fel!

gun tilde altan

Undrar om man kan komma ännu längre ut?

gun -tilde altan

Vad finns där ute?

gun - tilde altanen

Lova att jag får komma ut när jag kommer  hem också!

gun maria

Jag lovar och svär. Du är ju min skatt, lilla katt!

gun tilde

Mycket dofter att utforska och ta med sig som minne.

gun-tilde under bord

Om jag gömmer mig här, kanske Maria inte hittar mig och tar mig med...

OM BLICKAR KUNDE DÖDA

gun-charlie

Tilde stannar här!!
Niklas vaktade Tilde med hull och hår!
Känner inte igen goe Niklas alls...han verkar ha blivit fäst vid Tilde.

Tilde kom hem!

tilde gun

Saknat dig min lilla sötnos!!

Nu i tisdags den 17 oktober hämtade jag hem Tilde.
Löpningen hade avtagit och Gun tyckte både Tilde och Charlie behövde
 en paus från varandra.

Gun säger att allt har gått bra och att Tilde trivts med att vara ute på
inhängnade altanen. Jag hörde lite fräs i hörnorna men Gun menar
att det varit lugnt. Jag får väl lita på Gunsan...

Nu är det bara att vänta och se...har Tilde blivit dräktig... 
En vecka har gått, två veckor kvar innan man kan se tecken.

Håll tummarna!



Saknad

Saknar min lilla Tilde!
Nu har Tilde varit hemifrån i fem dagar!
Det känns overkligt när hon inte är hemma.


klösträ

Parningen verkar ha lyckats!!!
Gun tror sig ha hört PARNINGSVRÅL två 
gånger!!!

Jag har varit nervös sen vi lämnade henne i onsdags!

Hon fräste som sören när hon kom in i hallen...(stod i buren) och alla katterna kom fram för att hälsa. Sen fick hon gå in i rummet och vara där själv en stund. När vi kom in låg hon under skrivbordet. Efter ett tag gick jag in igen och då tog jag fram henne och satte henne på en köksstol som stod där inne. Vi kelade en stund och när jag sen gick (med gråten i halsen...) låg hon ialla fall lugnt kvar. Hon skall få stanna där inne ett tag själv innan Charlie får hälsa på henne. Han verkar i alla fall lite het på gröten för han sprang och nosade en annan liten dam i ändan hela tiden

Sedan dess har jag och Gun pratat i telefon minst två gånger om dagen. Tilde fick vara i parnings-rummet tills dagen därpå och fick besök av Charlie under natten. De var tysta och lugna hela första natten.

Första dagen fick Tilde komma ut i lägenheten, men gick inte hellt ihop med resten av töserna i hemmet, så det fick stanna i rummet istället. Hon och killarna, Charlie och gamle räven Nicklas gick omkring i lägenheten och började visst trivas ihop. Inte mycket fräs och spott längre!

Dagarna har gått och Tilde kommer nu överens med tom de andra katthonorna och går omkring i lägenheten nästan som hemma. Den inhängnade altanen är numera en favoritplats och Tilde har endast gömt sig under soffan en gång...till skillnad från Charlie som verkligen gillade att ligga under vår soffa.

VRÅLEN  har hörts en gång mitt i natten och en gång på eftermiddagen!
Förhoppningsvis har Charlie äntligen fått komma till Tilde.
Han har varit mer tuff på hemmaplan och säkert mer avslappnad
i sin roll som avelshane!

Nu har Tilde nog slutat löpa för denna gången, och vi ska snart hämta hem
henne. Tror dock att resan varit bra för Tilde för hon har fått vara med
lite andra katter och tom små kattungar att busa med.

Fast mycket längre klarar jag mig inte utan min TIldas.

Tänk, kanske det kommer små miniTildas till jul!!
Om tre veckor kan man se tecken på dräktighet, men viss risk finns
för skendräktighet eller att hon börjar löpa igen...Men då försöker vi igen!
charlie

Tildegumpning!

Tildegumpning
- Jag vill inte, Tilde! Åk till Charlie istället!,
säger Nalle med trötthet i blicken

Vi sticker med Tilde till Gunsan nu, onsdagen den 11 oktober. Håll tummarna!
Hoppas Tilde kommer att må bra och inte slutar löpa för att hon
kommer i ny miljö.

Usch, jag kommer att sakna min lilla Tootsie!!! Fast, det kan ju bli
skönt att få sova en hel natt utan hennes pockande på uppmärksamhet! ;)

Blir det parning nu, bör källingarna födas vid lucia! Mysigt!
Man kan se tecken på dräktighet ca tre veckor efter parning
genom att spenarna svullnar och blir röda.
Katter är dräktiga ca 63 dagar

Pappa och Tilde

Nu är det kel som gäller när pappa kommer på besök!

pappa och tilde

Nerbantade pappsen är numera lätt på foten (UNDER 100-kilo strecket!)
och gumpen syns knappt....eller? Fel perspektiv här bara... :)
Tack för hjälpen med att rensa i carporten!!!


Tildes stamtavla

Tildesstamtavla