3,3 kg latte (eller grädde??)

90070-1302 
Herr Marlon Latte har blivit en tungviktare!

Vågen visar visst 3,3 kg!!
Hm, kan det verkligen stämma??
5 månader gammal och du väger nästan
lika mycket som mamma Tilde?

Inte undra på att du kasar av fotpallen
när du päser över så där...;)

90070-1301

Foto:May-Lis mobil


Kanske får börja kalla dig GRÄDDE
istället för Latte...


Oledolyckan...

Krasch!
En olycka händer så lätt...
90070-1299
    90070-1300
Tänk så mycket som kan hända på bara några minuter....
Jag gick upp på ovanvåningen för att hämta en sak och när jag kom ner igen,
så hade visst en liten kise jagat en fluga i köksfönstret...Faktiskt så hade buskickan
Miracelle alibi för stunden, då hon var med mig på ovanvåningen...Aja baja Jolie!!!

Det går ju inte att ha så mycket i fönstret...som två krukor och en lampa...med stort
mellanrum för katterna att sitta på....


Hemma i Tyringe är också Oledolyckan i farten.

Alltså är det dags för rensning i fönsterkarmarna!!
Det sägs ju vara bra med fria ytor enligt Feng Shui, så det är väl det katterna försöker
säga oss!!!

Sängbus!

Nu tar jag dig!!!
Inget är så roligt som att busa i våra sängar!
90070-1298
Storasyster Jolie har här övertaget men nästa sekund
är det Miracelle som har mest fart...
Svisch, upp och ner och
gärna krypa in under överkastet också

Förbjuden mark när den lockar som mest!

Kvällsgympa

90070-1297
Och så sträcker vi lite till....
Miracelle har sina ritualer och måste såklart göra sin kvällsgympa
på soffkanten vid mitt huvud
- stretching är mycket viktig i detta pass som liknar poweryoga!!!

Marlons nya filt

90070-1296
Marlon myser i solskenet på sin nya filt
hemma hos mamsen!

Att jag inte förstod att filten var till lattegrisen!
Verkar som om han gillar korgfåtöljen nu
med den nya filten!

Nytt och fint skall det vara till lille prinsen!

" Det finaste man har sätter man väl på bordet"

- citat Kyllan, om James...
90070-1294
James har såklart en given plats på bordet
hemma hos Kyllan!

90070-1295
Som sin brorsa Marlon gillar James
att sätta sig i skålar....
Ingen kristallskål, men som Kyllan sa....
" Allt klär en skönhet"
90070-1293
James nannar tryggt på Gerts hand!
Så gulligt!

Tjockisen

90070-1287
Jo, Jolie är faktiskt en liten tjockis nu!!
Häromdagen drack hon så mycket grädde att
det t  o m blev för mycket för henne....senare kom
nämligen hela tallriken upp igen... Inte undra på,
för det var bara Jolie som orkade slicka upp ALLT!

Jag ser dig...

90070-1282
Miracelle är sällskapssjuk

 90070-1283   90070-1281
Såklart skall min lilla buskicka vara hos mig hela tiden...
fastän hon egentligen är så trött att hon somnar vilken sekund som helst


mystime

90070-1280
Tilde vet hur man myser...
Mysplatserna måste varieras. Ena veckan är det vita soffan som
är favoriten...nästa är det Andreas fåtölj....och nästa är det
fåtöljen i köket....

Nära Nalle vill jag vá...

Ska Nalle sova under bordet, så skall jag...
Ska Nalle ha tratt vill jag också ha tratt...
90070-1279
Jolie tycker det är så mysigt att krypa in till Nalle!

Här myses det under tiden matte och husse firar Valborg med
middag och spel ovanför bordet, med goda vännerna Emmah och Robban
på besök. Man måste ju vara med!

James på rymmen??

Var är James???
Jag har inte fått livstecken från lille James på länge....
Sist jag hörde nåt var det visst en rymning ute i Sölvesborg...
Tur att Crespo håller koll på lillkillen och letade
upp honom under stugan....;)
90070-1278
Längtar efter att få höra fler nyheter och uppdatering om James!!!

Foto:Kyllan 070415


Ps. Vill gärna höra alla detaljer om rymning och räddning!!!

Spännande!


Min sovkompis

Naw!
Vem smälter inte när man vaknar av att ha denna godbit vid sin sida?90070-1275
Marlon Latte smög sig sakta uppåt i sängen
natten då jag sov över i Tyringe....
Han lade sig först försiktigt vid mina fötter...
till slut hamnade han ingosad i min armhåla och
njöt!
90070-1277
När jag vaknade vid klockan fyra på natten, låg han vid
min höft...och rörde sig inte en fena när jag smög
upp för att dricka ett glas vatten

90070-1276
Förlåt att jag stal Latte lite denna morgon...
han låg ju hos mig tills jag vaknade kl halv tio....
och rörde sig inte ens när pappsen började
skramla med mat i köket på morgonkvisten!
Det är kärlek det!!
Puss på dig Latte! (Marlon)

Jag tror att jag skall ta mig ett bad...

90070-1273

90070-1271
Ska du också bada Miracelle?
90070-1274 Måste kolla så strålen är rätt inställd
90070-1270

Det gäller att hålla tassen rätt på den blöta kanten....90070-1269
90070-1268
Perfekt temperatur!
Bara att plumsa i!!


90070-1272
Eftertvätt är ett måste!

Lilla Jolie var väldigt nyfiken när jag tog mig ett bad i fredags!
Efter mycket balansgång på kanten, glattade hon ner
och fick sig ett litet bad...sen var det inte så kul längre!!