Frukt är naturens godis


Jolie äter det mesta, men melon är en klar
favorit!

2009-01-23

Ett av liven...


försvann nog när Tilde sprang genom rutan  den 15 januari.
Hon fick nog av att utekattan Månsa stod och tetades utanför
källarfönstret!
Tur vi var uppe och kunde släppa in henne i hemmets
trygga vrå igen!
Vi har nu fått sy henne i både panna och ben, ena senan gick av.
Nu är kuren med antibiotika slut, stygnen tagna och hon
slipper gå med tratten mer. Skönt. Vi har henne kvar några liv till!!!
Vår lilla Tildas.

Jolies funderingar inför 2009


Tror att matte tänker få mig att hänga på hennes bantning...
men det är inget jag tycker verkar skoj...
Det är ju så gott med lite extra då och då....
och de där champinjonerna på burk....ahh,,,jag blir knäpp bara jag tänker på dem!
Varför skall Maria dessutom fresta mig
stup i kvarten med gurka och majs.
Tur hon ändå är så givmild!
Jag skall nog kunna lura henne
detta året också,
för jag tror inte hon kan motstå
min mjuka mage när jag vänder
upp den för lite kel....


2009-01-01

Fångad


Ingen är så på hugget som Miracelle när snöret dyker upp





2009-01-01

The hunter


Snöret får passa sig!!

2009-01-01
Årets första jakt