Charlie och Tilde i badrummet del I 28/8-06

Nu vankas det kärleksfeber...hoppas vi. Tilde åmar sig så vi
föste in dem tillsammans i badrummet för att de skulle få
lite tid och lugn och ro tillsammans....
badrum1
Charlie intog hög position och Tilde vaktade där nere...Åmningen avtog....

Kvällen gick och vi hörde inte ett ljud....

När vi kikade in efter någon timme, stod Tilde redo att smita ut...dörren
stängdes snabbt....

Senare blev det dags för oss att göra kvällstoaletten... och då smet Tilde ut...

kvar blev vi och Charlie en stund...
badrum charlie1

Dags för tandborstning...
badrum charlie2 tandborstning

badrum charlie tandborstning
Du också Charlie??
charlie badrum3
Börjar bli lite pömsig tror jag
charlie badrum4
Natti natt Charlie!!!

Nu hämtar vi Tilde igen så ni får leka hela natten....

charlie badrum7
Va? Kommer hon igen?
charlie badrum6
Mmm, kanske kan bli mysigt när jag tänker efter...badrum charlie5
OK, nu dyker hon snart upp

badrum charlie8
Good night, sweetheart, good night......!!!!


Charlie är tillbaka!! 28/8-06

Nu kommer det någon!!!!!
charlie ankomst
Måste kolla vem det där är!!!
charlieankomst5
Va, en hane!! Honom känner jag nog igen!!charlie ankomst4
Välkommen tillbaka Charlie! Sitt lite i buren först och bekanta dig med
huset igen.
charlie ankomst2
Nalle tycker det är SÅ kul med en kise till i huset. Han blir helt fjantig och
springer omkring och gnyr. Charlie är nyfiken men lite rädd för Nalle
charlie ankomst6
Hmm, undrar om jag skall ta mig en närmare titt på den där Charlie
denna gången. Hoppas han är lite mer haning nu.

Solpaus i mattes knä

Gott att mysa i solen här på mattes mage. Idag 28/8solskenstilde1
Det är jobbigt att löpa så jag behöver en paus
knäkise2
Matte myser också i soffan. Så gott att känna värmen från lilla TootsieKnäkise Sunshine
Min lilla kise och jag
solskenstilde5
Sunshines tilde
solskenstilde4
Sötnos
solskentilde3
Vacker profil
solskenstilde2
Hände det nåt därute??
solskenstilde10

Du, kan du inte klia mig lite i pannan??
solskenstilde9 panna
Mmmm...lite till!!!
solskenstilde8 panna
Precis där!!!
solskenstilde7 panna
Ahhh...sövande!
solskenstilde9
Skulle kunna ligga i mattes knä alltid! Tar tassen som lite kudde och sover
en stund tror jag...


Gunsan 28/8-06

Hämtning av Charlie hos Gun Hall i Tomelilla måndag 28/8
Nu har de små kattungarna blivit ca fyra-fem veckor!!! Så söta!
amigo amanda
Amigo och Amanda
amanda
Amanda är den lite kraftigare!
amanda
Så näpen
amanda
Snart dags för färgbestämning. Amanda är antingen lila eller creme
amanda
Spralliga krabater med vassa klor!
amigo
Amigo är också på alerten men lite nättare och lugnareamigo
Gosis
amigo och happy
Mamma Happy inte sen att pyssla om de små liven när de är ute på
upptäcktsfärd
mysan lila
Holländskan Mysan smälte mitt hjärta! Här kisar hon lite men annars
är ögonen helt runda och huvudet helt perfekt. Lila med lite cremesmoke...
Myspys helt enkelt!

Nej, nu bär det av med Charlie hem till Önnestad! Var är du???



 


Löpmaja

Måndag 28/8
gump14
Nu klarar jag inte mer...Hämta Charlie!
gump13
Åh...det kryper så gott i kroppen!
gump12
Jag vet inte var jag skall bli av!!!


Redo!!!

Söndag 27/8
Nu känner jag mig allt redo för lite parning! Hormonerna sprudlar i kropparrackaren!!
gump7
LIte kråmning och kuttrande kanske kan locka hit en goding...Charlie kanske??
gump1
Gumpning i högsta grad!!!
gump6
Trampa lite med bakbenen och dra undan svansen funkar alltid!
gump8
Rulla runt...
gump11
Gosa
gump10
Önska
gump9
Njuta
gump5
Drömma
gump4
Längta!

Matte hemma igen!

matte hemma från Grekland
Matte hemma 24/8 -06 från två veckors semester i Grekland!
Saknat dig så matte! Sov i din säng första natten...sen blev det för jobbigt...
Nu kan jag sova bättre om nätterna igen. Tur jag haft Nalle och Andreas
hemma att kela med...

Förresten, nu är jag nog på lite kelehumör med Charlie också!!!
Jag tror jag börjar gumpa mig lite....



Avsked och hembesök Charlie månd 31 juli-06

Avsked Charlie1
Hejdå min söte lille Charlie. Hoppas du haft det bra hos oss, även om du
legat större delen av tiden under vår vita soffa...
Avsked Charlie2
Måste snosa ordentligt på dig så jag kan minnas dig bra!!! Så mjuk och go
päls!!!
Avsked Charlie3
Ska vi leka mamma, pappa, "barn"...?
Avsked Charlie4
Ska nog tvätta mig fin innan hemresan till Gunsan
Avsked Charlie5
Ett sista kik ut i trädgården och en sista klapp av Andreas
Avsked Charlie6
Va? Är det sant? Ska vi verkligen åka nu? Jag är lite pömsig och vill nog
stanna här i alla fall...



Efter lite ofrivillig sightseeing av det vackra Skånelandskapet (vi hittade inte
till Charlies Gun, trots bra vägbeskrivning) kom vi fram till Odenslund lite
utanför Tomelilla. Där väntade hela familjen (totalt sju katter!!!, nio med de
små kattungarna) med spänning på hemkomsten av ynglingen Charlie
Nyfikenheten var stor när det gällde de nyfödda bebisarna!!!!
Hembesök Charlie1
Charlies mamma Happy fick två kattungar den.....
Hembesök Charlie2 Nya halvsyskon
cremefärgade honan heter Amanda och den svarta hanen heter.....
Hembesök Charlie3
Se men inte röra!
Hembesök Charlie4
Ompyssling hela tiden
Hembesök Charlie5
Dags att äta! Den lilla honan hade ökat till 170 men lilla hanen
hade minskat till 140 gr. Verkar inte intresserad av att äta just nu.
Hembesök Charlie6
Måste nog stoppa honom från att springa bort från mig...
Hembesök Charlie7 Jag och kattungar
Som att hålla en liten kycklingfilé! Helt otroliga små liv!
Hembesök Charlie8 Sessan Blå
Sessan! Helt underbart vacker hona, blå färg - min favoritfärg! Steriliserad,
så hon har några extra kilon...
Hembesök Charlie9 Sessan
Perfekt! Sessan har vunnit det mesta!!
Charlie hembesök11 Pappa Niklas
Charlies pappa Niklas har också lagt på sig några kilo sedan han blev
kastrerad efter en lyckad tid som fin avelshane. Här uppe på diskbänken
för att svalka sig med lite färskt vatten.
Hembesök Charlie10 Charlie leker
Charlie är glad att vara hemma igen!! Nu kan jag äntligen leka med kompisen!



Mys i skrivbordsstol

skrivbordstol
Mysigt värre! Älskar att snusa i mattes skrivbordsstol. Tur att JAG fick den
i mattes födelsedagspresent
Mys i skrivbordsstol
Här kan man mysa i flera timmar, men jag har stenkoll på i fall kylskåps-
dörren öppnas. Det kan ju hända att det är dags för lunch...eller mellanmål...
90070-66
Det är väldigt viktigt att hitta en skön position
90070-67
Ingen dubbelhaka syns va??