Busfröet spekulerar...

90070-1307
Denna nyfikna blick är typisk för Miracelle som skall vara med överallt och har
överskottsenergi till tusen! Inget undgår detta lilla busfrö som är min ständiga
följeslagare, oavsett om jag befinner mig toaletten, vid skrivbordet eller på nedanvåningen.

Händer det något intressant så måste jag vara med!!!
Även om det inte är intressant så innebär det ju i alla fall att jag kanske får lite kel

eller bus om jag håller mig framme!

Hur skall matte och jag klara oss utan varandra en hel månad???
Tur matte har skaffat sig en webkamera så att vi kan se varandra live!!


Tvätt var det här!

90070-1304
Det finns alltid lite smuts att putsa bort...

Foto: NY DIGITALKAMERA!!! CANON IXUS 75 - BRA VA???


Jolies flört

Blink blink!
Sötnos!
90070-1306
Jolie är så go på morgonkvisten....
alltid lika kelesjuk och knorrar
hej vilt när man klappar henne
90070-1309

Såklart blir det full fart när det bär ner för trappan till frukosten, för en hel
natt utan mat är inte kul.
90070-1305

Rund om kinderna och krispig päls igen!

90070-1311
Tilde har gått upp i vikt och pälsen har blivit bättre i kvaliteten med
det nya fodret Eukanuba. (med reservation för felstavning miss i nassen)
Nu anas de goa pöskinderna och pälsen är härligt tjock och krispig igen!

Gröna kudden nära mig

90070-1321
MIracelle har upptäckt den gröna kudden som jag lagt på golvet vid mitt skrivbord.
Perfekt plats att mysa på i närheten av mig när jag sitter och jobbar eller pluggar.

Förtrösta icke lilla Tilde...

Hormonerna virvlar i Tilde för tillfället!
Just nu höglöper Tilde igen för första
gången sedan parningen med Charlie.
Visst har vi upplevt små blyga smålöp, men nu är det
allvar...

90070-1310
Tilde är förtvivlad över att hon inte får springa ut och leta efter en lämplig
hane. Hon gör allt hon kan för att övertala oss...gumpning i allra högsta
grad förekommer, mjauande med kuttrande jämrande ljud, krafsande på
dörren och en allmänt missbelåten min och ledsamhet i blicken....

Hm, vi får nog överväga sterilisering snart...för allas välbefinnande.

En microlatte...

90070-1314 
Marlon Latte har hittat en bra
utgångspunkt i köket hos mamsen och pappsen!
90070-1313
Så länge man kan hålla sig vaken är det toppen att ligga här för då har
man full koll på vad som händer i köket.

Reviret måste bevakas

Tilde har full koll på vad som händer på hennes
revir även om hon inte kan springa ut
och försvara reviret!
90070-1320
Ett och annat kattslagsmål förekommer i vår trädgård
men Tilde är som tur är inte inblandad, även om
jag ibland kan tycka synd om henne som inte får ut
och springa av sig sina aggressioner och hormoner.
90070-1317
Småtöserna är inte riktigt med på noterna om
vad som sker utanför husets väggar,
men såklart gäller det att vara med
när det är lite action i huset!
90070-1316

90070-1319
Till slut ger Tilde upp och inser att det bara är att acceptera ödet som
innekatt, men verkar ändå trivas på sin utkiksplats i vardagsrummet

Varför göra det lätt för sig?

Tycker faktiskt att vattnet i Nalles skål är godare än vårt....90070-1318
Allt som inte är omöjligt går!