Gos i mattes knä

knätilde

Gosigt

knätilde
Blir pömsig bara jag ser dig Tilde

knätilde

Gott att vara katt när man kan fläka sig i mattes knä!

knätilde

knätilde

knätilde

ups... nu kasar jag snart ner...


Trötter

Trött


Utmattad Tilde efter tvättning.
Ren och go hittade hon sin dubbelsäng vid fotändan av
vår dubbelsäng

trötter

Tildebad

Ihh! Är det en råtta i sovrummet?

tildebad

Bara lilla Tilde efter duschning efter att Charlie (klimonstret...) begett sig
hem. Lika bra att duscha henne med alla sorters loppeschampo!

tildebad

Ingen tvättning är dock lika bra som Tildes egen...

tildebad

Hårtussen är faktiskt Tilde!

tildebad

Med ullpäls är det inte lätt att få pälsen blöt inpå skinnet vid schamponering

tildebad

Måste tvätta mig ordentligt i armhålan när jag ändå är på g!

060920

Tecknad Tilde

Tilde som serie

Tilde som seriefigur

Mycket finesser finns att finna i mobilen nuförtiden



Veronicapassning


veronica

Mys hos Veronica när vi var på Island förra året i maj. Efter mycket fjäsk med kel, lek och godsaker
fann sig Tilde tillrätta hos Veronica och hittade favvisplatsen i gungstolen. Finaste bilden på min Tilde!

Svennekel!

En dag i maj hände det!!!

Tilde slängde sig framför pappa och ville bli kelad!

Pappaklapp

pappaklapp

Som en viss person uttryckte det:
 "Det bästa på hela kalaset var när jag fick kela med Tilde!"

Tills vi ses igen Charlie! 060919

charlie0919

Jag vill inte hem!

charlie0919

Kommer att sakna dig Charlie! Du kunde gott stanna hos oss för gott!
Det är tomt utan dig!

Ingen kärleksyra denna gången heller. Tilde har verkligen försökt charma dig Charlie!
Är hon för gammal för dig? Vill du ha en ung tjej? Hoppas dina hormoner sprudlar
nästa gång Tilde löper och att det inte dröjer så länge tills dess. Nästa gång får
dock Tilde åka hem till dig och de andra katterna. Until we meet again!


charlie0919

Knorr...jag trivs här!!!!




Charlie som hemma! 060917

charlie060917

Nalles vattenskål verkar bäst!!!

charlie060917

charlie060917

Nu springer jag runt i huset nästan som hemma. Ingen rädder för Nalle här...



Tilde är sugen!! 060915


Gumpning på hög nivå!!

Tilde närmar sig Charlie var han än befinner sig!!!


060915_1

Har inte mamma lärt dig att fina flickor kniper igen knäna???

060915_2

Charlie hittat trygg plats i sin transportbur.
Kollar läget men inget intresse av att flyga på Tilde!

060915_5

Kom igen Charlie!!

060915_3

060915_4

Här ligger man på rygg och väntar...

Lägesrapporten är dyster. Tilde kuttrar, jamar och bjuder ut sig titt som
tätt. Hon vaktar 10 cm från Charlies sida, utan respons!! Nu blir det endast
fräs vid enstaka tillfällen...men de säger ju att kärlek börjar med bråk!!!

Undrar om det är den nya miljön och spänningen med Nalle som lurar
iväg Charlies hormoner. Eller är han bara sen med puberteten och har
inte blivit könsmogen ännu.

Just nu bor Charlie och Tilde i sopranosrummet och ser ut som ett
gammalt par. Sover i var sin säng, drömmer om varandra men fräser
när de kommer för nära....

Vi har tom haft kisarn instängda för sig själv i badrummet ett par
gånger, för att minska distrahering från oss och Nalle. Endast
parningsljud från Tilde har hörts och såklart lite krafs för att komma ut!!!






Pirr i magen! 060912

060912_1

Nu pirrar det så där gott i kroppen igen....

Charlie, I'm ready again!!

060912_2

Hmm...Kanske Nalle ställer upp så länge??
Han är ju ändå min bästa kompis!


CHARLIE!!!!!

0831-8

Kom!

NU är Tilde redo igen!!!

060913

Charlie 060903 Hämtning

0903-3

Dags för Guns hämtning av Charlie efter andra försöket!!
Ingen lycka denna gången...men vi har tålamod och väntar tills Tilde
är redo igen...och Charlie mer könsmogen. Tack för alla goda råd och
tips Gunsan! Du är guld värd!!!!

0903-1

Tilde låg faktiskt kvar i Gunnars (Guns sambo) famn utan protest. Hon
måste ha kännt på sig att han är kattälskare!

0903-2

Försöker med dina ögondroppar Gun, men som sagt, Tildes ögon är
rinnande av naturen pga trånga tårkanaler som ju är vanligt hos britter.

Tills vi ses igen!!! Kanske tredje gången gillt!!!



Charlie 060902 Uterummet är min favvisplats!

0902-1

Här är min favvisplats...förutom under vita soffan, förstås!
0902-5

Smäckra ben Charlie!! Hoppas du gått upp lite i vikt nu i veckan!

0902-7

Leksen!!!

0902-6

Busig!

0902-7

Kelen!

0902-8

Ahh!
Precis där!
Lite till!

0902-9

Nu blev jag smutsig igen...





060902 Tildes osäkerhet

Varför duger inte jag??

0902-3


0902-4

Är jag inte tillräckligt söt??

0902-5

Tur att jag har Nalle som alltid stöttar mig och undrar hur jag mår. Puss



Charlie 060901 Lek!

Leka med stora musen verkar spännande

0901-3

0901-2

Nu jäklar!

0901-1

FÅNGAD AV EN STORM...KATT!!!



Charlie 060831

Dags att njuta lite av tillvaron här hos Maria och Andreas

0831-7

Sol i fejset...

0831-1

Sunshines Tilde....

0831-5

Undrar vad som händer om jag hoppar upp dit???

0831-3

Få förunnat att få sitta på finbordet!!! Inte ens Tildas får lov!!!

0831-2

Lite fnatt ibland. Kanske stress.

0831-4

Måste göra mig ren ifall ifall tillfället känns rätt lite senare....

Nu tar vi en lugn stund här i uterummet med Tilde och Maria.
Börjar känna mig hemma.
Ser gott ut i den vita soffan...

0831-5


0831-6

Tilde får nöja sig med att gosa i Marias knä.

Charlie 060830

Nehe....
Ingen lycka i badrummet denna gång...Blev lite stel när vi blev ensamma...
Tilde ville ut efter ett tag...


0830-2

Tar mig nog en lur här på köksbordet

0830-1

Här uppe har man bra utsikt och koll på läget ifall Nallevovvsingen
dyker upp i dörrhålet

0830-3

Varför vill han inte ha mig??? Här ligger jag och väntar i nybäddad säng!!
Charlie...I want you!!

0830-6

Jag trivs bättre här....där jag kan lukta på frukostsmulorna....

0830-4

0830-8

Lite mys med Maria är förstås aldrig fel!!