Stamnamns-förslag! Katternas efternamn- mitt uppfödarnamn!

Hjälp!
Nu MÅSTE jag lämna in en ny ansökan...!
Jag har en del förslag men kan som vanligt inte välja!
Vilket namn tycker ni? Vilken ordning?
Tänk på att namnet varar för evigt. Kisarna får det som efternamn och
min uppfödning kommer att heta det. Som Sunshines Tilde....90070-877
Här är mina förslag...
  • Ljungbergskans
  • Ljungstars
  • Ljungsmysens
  • Ljungsshine´s
  • Tildust´s
  • Cosydust´s
  • Mysdust´s
  • Megastar´s
  • Sunshadow´s
  • Mysis
  • Mysworld´s
  • Myskisens
  • Mysshadow´s
  • Ljungcats
  • Ljungsbrittens
  • For ever
Säg vad du tycker!!

Namnet får max vara 15 st positioner och
kattens namn 35 totalt, inklusive stamnamn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tildust's! Helt klart :-)

Postat av: Katarina

Hejsan lilla kattmor Maria
Jag tycker Ljungbergskans låter väldigt fint ochså Ljungcats, dit nam skal komma fram,
lycka till
kram
Katarina

2007-02-01 @ 18:13:36
Postat av: Laila

Ljungbergskans, Ljungsshine´s eller varför inte Morgongåva(n)´s Miracelle Det e jättesvårt sånt här ju!! Hoppas du hittar ett som du trivs med.. för lottdragning kan det ju inte väljas med.. Kram på er... //"Barnmorskan"

2007-02-01 @ 23:25:06
Postat av: Maria

Fint förslag! Tyvärr och dock enligt Fifes hemsida "Morgondagens" , " Morgongåvan?s" och " Morgonstjärna" upptaget...och det får ju inte likna befintliga namn...Söker självklart ett namn som känns rätt i hjärtat!

2007-02-02 @ 02:16:07
URL: http://ljungbergskan.webblogg.se
Postat av: Veronica

Det är svårt att välja bland många fina namn, men jag röstar för Ljungbergskans eller Tildust`s.

Jag måste komma snart och kolla på kisarna!!!
Kram V

2007-02-02 @ 10:31:15
Postat av: May-Lis Ljungberg

Sunshadow´s ligger bra till som stamnamn. Vi röstar på det i första hand.
Kram
Mamma May-Lis och Pappa Svenne

2007-02-02 @ 12:00:23
Postat av: Katarina

Hej igen Maria+Andreas
Ett namn kom upp í mina tankar,MOONSHADOW´S
som motsats till sunshine´s, låter lite mystiskt eller hur,
hej, hej
kusin
Katttarina

2007-02-02 @ 12:39:48
Postat av: Helena W

Moonshine? Dvs hembränt in the states ;-)´
Nej men jag gillar Sunshadow´s, ska fundera mera!

2007-02-02 @ 13:53:04
Postat av: Maria

Moonshadow ville jag ha förra gången jag ansökte...tyvärr upptaget...Även moonshine;) som tur är kanske...;)

2007-02-02 @ 14:21:58
URL: http://ljungbergskan.webblogg.se
Postat av: Malin

Här kommer min röst. Jag röstar på Ljungbergskans, jag tycker det passar bäst!

Kram

2007-02-02 @ 15:26:14
Postat av: Helena W

Har nu funderat lite och jag röstar på Ljungcats eller varför inte Tildemarias!?

2007-02-02 @ 22:39:50
Postat av: Malin

Hejsan!

Sanslöst svårt...helt klart en smakfråga och som du säger så ska namnet fungera i många år. Ja, här kommer mina tre förslag...
1. Ljungsshine´s (Påminner om både ditt och Tildes namn)
2. Ljungcats (Påminner fortf om ditt namn och avslöjar att det rör sig om katter)
3. Tildust´s (Tilde eftersom hon är "grundaren")
Ja, det blir sömnlösa nätter framöver :)
Malin

2007-02-02 @ 22:49:18
URL: http://www.mallamyras.blogg.se
Postat av: Maria

Än så länge ligger ljungbergskans, Tildusts och sunshadows på delad första plats...dock ej enbart första nomineringen. Även Ljungsshines och Ljungcats har fått röster. Ljungstars är också en v mina favoriter. Muntligen har jag hört att Megastars också är ett bra alternativ, men jag VÄNTAR FORTFARANDE PÅ VISSA RÖSTER!!!!

2007-02-05 @ 15:46:37
URL: http://www.ljungbergskan.webblogg.se
Postat av: vi!

Kenta kanon= ljungbergskans
Mamma anita= ljungbergskans
Pågen= ljungbergskans eller tildust

hej o hopp

2007-02-05 @ 18:18:09
Postat av: Maria

Har pågen fått fnatt..?Du har ju förstås kommit på "Ljungbergskans", men jag trodde du föredrog Tildusts eller Megastar's...?

2007-02-05 @ 18:57:24
URL: http://www.ljungbergskan.webblogg.se
Postat av: Bea o Richard

Vi är eniga om Tildust!! absolut det finaste namnet...

2007-02-15 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback