Mamma Tilde uttorkad

Stackars lilla Tilde...

Igår morse var hon jättetrött och hängig. När jag gick
till jobbet låg hon dock, som den fina mor hon är,
hos sina bebbar och diade!

När Andreas kom hem sent igår eftermiddag, låg
hon nedanför trappan och såg nästan livlös ut...
Hon reagerade knappt på kel eller lukten av mat.

Då jag kom hem, tog vi beslutet att köra in med
Tilde till Djursjukhuset i Hässleholm för koll.

Bebbarna rymde från boet och fick springa omkring
lösa i arbetsrummet. Trots högljudda pip från
bebbarna, orkade Tilde endast ta sig upp ett
trappsteg...

Väl på djursjukhuset konstaterades att Tilde
är uttorkad (nackaskinnet stod kvar tre centimeter
när man klämde...)
och behöver vila från bebbarna.
 Hon bara ger och ger!!! De måste börja
äta annan mat , för de äter och växer som
mest nu!

Så Tilde blev INLAGD!!! 
( Jag har knappt kunnat sova inatt av oro,
men känns skönt att hon får dropp med
vätska och näring! Hoppas hon får komma hem idag)

Kisarna fick kvällsmat - nykokt torsk med smör!
Det blev snabbt en favorit, och Andreas och jag
blev vilt attackerad av alla fyra som ville klättra,
kela och utforska!

Håll tummarna att Tilde blir bra snart!


Kommentarer
Postat av: husse

ja nu är det på tiden att tilde får återhämta sig, bebbarna får glufsa i sig torsk o smör ett tag....inte fy skam det heller :)

hoppas hon kommer hem idag!

2007-01-17 @ 10:51:43
Postat av: Maria

Nu hämtar jag lilla Tildas snart!!!
Hoppas kisarna är snälla mot henne nu och
har fått smak på annan mat!!
Mor May-Lis har fullt sjå där hemma
för de klättrar vilt på hennes ben! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback