Stamnamn?

HJÄLP!!
stamnamn?

Ge mig förslag och synpunkter på vilket namn jag skall välja till stamnamn

Namnet blir kattungarnas EFTERNAMN skulle man kunna säga, men det STÅR FÖRE
förnamnet.

Tildes uppfödare hette alltså...SUNSHINES....!!!

Mina tre förstahandsförslag har redan blivit avslagna...
Namnet får inte likna något
befintligt....

Myspys, Stardust och Moonshadow


Mina tankar just nu är

Tildust's

eller

Ljungsmysens

eller

Måshumlans... (kom på precis...vet alla vad det är???)

eller
Ljungbergskans....

 

www.Sverak.se

Stamnamnet/uppfödarnamnet är ett eget "varumärke" för uppfödningen och är ett prefix, det vill säga det står före kattens namn.

Stamnamnet får bestå av maximalt 15 positioner exklusive S*. Om man har stamnamn får kattens namn, inklusive stamnamn, inte överstiga 35 positioner exklusive S*.

Maximalt två kullar får registreras av enskild person utan stamnamn.

......

© copyright SVERAK www.sverak.se



Tänk på att det skall fungera FÖR ALLTID! Alltså inte bara referera till Tilde...


För exempel på andra stamnamn, kolla på www.brittringen.se - uppfödare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback